Yerli İşletim Sistemi Pardus - Haber Teknogez

Son Haberler

Nisan 28, 2023

Yerli İşletim Sistemi Pardus


Türkiye'deki "Milli İşletim Sistemi" ile ilgili ilk noktayı detaylandıran Pardus, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 2003 yılında geliştirilen açık kaynaklı bir işletim sistemidir. GNOME masaüstü ortamı. Pardus Türkiye'de başta Türk Silahlı Kuvvetleri olmak üzere Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı gibi birçok kamu kurumu tarafından kullanılmaktadır.


Son yıllarda önemli gelişmeler kaydeden Pardus, Türkiye'de açık kaynak kodlu yazılımların ve milli yazılım geliştirmenin yaygınlaştırılması için önemli bir proje haline geldi. 2019 yılında Türk hükümeti, yerli teknoloji geliştirmeyi teşvik etmek ve yabancı yazılıma bağımlılığı azaltmak için daha geniş bir çabanın parçası olarak, Pardus'un tüm kamu kurumlarında kullanılmak üzere "Milli İşletim Sistemi" (Ulusal İşletim Sistemi) olarak belirleneceğini duyurdu.


Pardus'u ulusal işletim sistemi olarak benimseme hamlesinin, artan veri güvenliği ve hükümet için lisanslama maliyetlerinin düşmesi de dahil olmak üzere çeşitli faydalar sağlaması bekleniyor. Ayrıca yerli yazılım sektörüne ivme kazandıracak ve Türk geliştiriciler için daha fazla iş imkanı yaratacaktır.


Genel olarak, Pardus'un ulusal işletim sistemi olarak geliştirilmesi ve benimsenmesi, Türkiye'nin teknolojik kendi kendine yeterlilik ve yenilikçiliğe artan vurgusunun yanı sıra açık kaynaklı yazılım ve dijital dönüşüm taahhüdünü yansıtıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder