Çin’de bir emlakçı ayda 180 binden az adım atan işçilerini cezalandırıyor - Haber Teknogez

Son Haberler

Aralık 09, 2018

Çin’de bir emlakçı ayda 180 binden az adım atan işçilerini cezalandırıyor




Çin'de ayda 180 bin adımdan az atan çalışanlarına para cezası veren şirket tenkitlerin hedefinde.

Information Times gazetesine göre Guangzhou'da bir emlakçı, çalışanlarına eksik attıkları her adım için 0,01 yuan (0,0078 TL) ceza kesiyor.

Gazeteye konuşan şirketin çalışanlarından biri, daimi fazla mesaiye kalmaları gerektiği için çalışma saatleri dışında 6 saat atma olanaklarının olmadığını söylüyor:

"Şirketin daha fazla egzersiz yapmamızı istemesini anlıyorum fakat şimdi adım hedefini tutturmak için yürümekten uyumaya yeterli zaman ayıramıyorum."

Mahalli bir hukuk firmasında çalışan Liu Fengmao, şirketin çalışanların attıkları adımı bir performans göstergesi olarak izlemesinin legal bir temeli olmadığını ve bu kaidenin ilerde patron için mesele çıkarabileceğini belirtiyor.

Liu'ya göre işçiler mesai saatleri dışında yürümeleri gerektiğinde bunun fazla mesai olduğunu söyleyebilir veya yürüyüş esnasında sakatlık yaşadıklarında bunu çalışma sırasında yaşanan bir iş kazası olarak gösterebilir.

Information Times'a göre Guangzhou'daki emlakçı çalışanlarına bu tip bir kaide getiren ilk şirket değil.

Ocak 2017'de teknoloji şirketi Congqing çalışanlarının günde 10 bin adım atmasını istemişti. Chongqing Evening Post gazetesi şirketin bu kriteri bir performans kıstası olarak kullandığını yazmıştı.

'Şirket, aylıklardan kesinti yapmak için uydurma sebep arıyor'

Sosyal medya sitesi Sina Weibo'da da kullanıcılar Guangzhou'daki emlakçının bu uygulamasını şaşkınlıkla karşıladı. Bir kullanıcı "Şirket çalışanlarının aylıklarından kesinti yapmak için bahane arıyor" ifadelerini kullandı.

Kimi kullanıcılar ise kararı "Bu uygulama çalışanları sıhhatli kılar" ifadeleriyle destekledi.

Kaynak : https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-46484845

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder